Black Moustache

'Blog Paling Lejen Dalam Hal Cinta'

25 December 2011

First Presentation.





Hello semua! Korang korang, aku kan tengah cuti. Tapi aku banyak esemen weyh! T_T
Sadis kan? Cuti-cuti nih esemen still ada. Alooo. Naik class nanti dah start nak kena hafal script untuk second presentation for BEL311. Roleplay pulak! Nak kena berlakon bagai. Jadi secretary lagi. Hahaha. Tak boleh aku bayangkan taw. Betapa buruknya keadaan aku nanti. Harap-harap semuanya berjalan lancar. Sebab kitaorang ada seminggu jep. Seminggu tuh laa full class, tah b0leh hafal ke tidak. InsyaAllah, aku harap sangat Amir tak buat script panjang-panjang. haha. Aku dengan Sarah dah fikirkan situasi & buat research pasal Labor Law. So, tinggal Amir buat script. Doakan aku berlakon dengan berjayanya yaa. hehe :')


Hari nih aku nak share pasal first presentation yang kitaorang kena buat. 20% wooo. Banyak kan? Memandangkan BEL sem nih tade final, 90% markah adalah daripada continuous assessments. Untuk roleplay pun 20%. Banyak kan? #%@^!*


First presentation is about Introduction to an organization, which is company background. We have to present about background of company and organizational structure, products or services. And this is individual task! Haha. Dah macam orang gila search tenet cari company under KLSE sebab takut orang lain kebas pulak company tuh. Yelaa, cuba korang bayangkan lecturer tuh handle 3 class yang ada dalam 90 manusia dan dia nak setiap orang different company. Mana tak rakusnya mencari company yang sesuai. Buruk perangai. Hehe. So at last, dengan bangganya aku pilih SP Setia Bhd Group. Korang familiar dengan company nih? Meh aku story morry sikit. Jommm! :p


Hehe. SP Setia nih actually at first it just a constuction company. Then on 1996 they refocused on their core business to property development. Masa tahun yang sama jugak, they lauched their first property development in Klang Valley called Pusat Bandar Puchong. Company nih besau taw. Hehe. Diorang ada business lain, contsruction & infrastructure and wood base manufacturing & trading. Tapi core business dia proprety development. Korang mesti familiar dengan company nih sebagai salah satu developer perumahan kan? well, itulah bisnes utama diorang nih. SP Setia nih kan rumah yang diorang produce semua ohsem ohsem weyh! Sumpah cantik dan kebanyakannya memang moden concept. Macam dekat Setia Tropika JB. Cantik kan? Teringin nak rumah macam tuh T_T








Then SP Setia nih diorang ada jugak development dekat overseas such as Singapore, Australia, Vietnam and now they explore opportunity in China. Hebat kan diorang? Fuyooo! Sangat bangga aku weyh! #tetiba. Aku lagi bangga kalau company nih 100% Bumiputera. Tapi, sayangnya tidak sebab kebanyakkan BOD diorang kalau tak silap Singaporean. Sadis!


Yang paling best pasal SP Setia nih kan, walaupun diorang dah untung ber-riban dan berjuta ringgit, diorang masih ada hati perut untuk menolong orang yang dalam kesusahan. Mungkin korang tak pernah dengar pasal SP Setia Foundation kan? SP Setia Foundation since 2000, aim diorang adalah untuk menolong orang susah laa kan, hehe. Tapi more to underprivileged individuals & charitable bodies. Their key areas of interest are education and general & medical Welfare. Under education tuh kan, diorang fokus ada Setia Adoption Programme which is the cornerstone of this commintment. Program nih semua under SP Setia Bhd Group. Macam mana diorang nak kumpul dana untuk sumbangkan pada mereka yang memerlukan adalah dengan menganjurkan Annual Charity Dinner. Dari situlah diorang kumpul dana dan sampai hari nih, jumlah yang dapat dikumpul adalah RM29 million okay! Sangat banyak kan?


Bila aku dah buat search pasal company nih, aku macam memasang sebuah impian nak bekerja under company besau macam SP Setia nih. Erkk -,-'
Kalau ada rezeki lah kan. Tapi masih ada impian nak bekerja under 'gamern' Mesia. Hehe. orang dedulu kan cakap government, 'gamern'. Haha. kelakar laa. Apa-apa pun, aku nak beli rumah under developer SP Setia Bhd Group jugak! :')


# hoish! nak wish tak boleh, letak gambau jep laa. ekekeke >.<

Spread Love :
Ms. RR :')

Terima kasih kerana membaca, kalau suka 'Like' saja :')

0 orang doakan aku jumpa Rafael:

Post a Comment

Haihai, pendapat aku macam nih. Pendapat korang macam mana?