Black Moustache

'Blog Paling Lejen Dalam Hal Cinta'

28 January 2013

Takde tajuk boleh?

Ryeha, jangan menangis lagi. Airmata tu tak indah untuk you. 
Senyum kat pipi tu lagi indah. So, jangan sedih-sedih taw. Good night.


Ini semua cerita malam tadi. Aku tak faham. Aku memang tak faham. Kenapa aku perlu tahu ini semua sekarang? Selepas semua orang dah bahagia, tertinggal aku terkontang kanting, kalau sedih, kalau nak luahkan segala terbuku dihati, aku cuma mampu sujud pada Dia, luahan sebegini di sini atau di diary bertulis tangan yang aku punya. Ini soal hati. Ini soal perasaan.


' Ryeha, are you okay? You sekarang macam mana?' 


Ini soalan atau perlian -- perkara pertama yang terlintas pada fikiran aku. Kejam bukan?


'I okay. I'm fine. I ada family & bestfriends i.'


Padahal aku faham maksud dia. Aku faham soalan dia. Cuma aku rasa macam segan untuk jujur. Entah. Aku kurang faham dengan perasaan sendiri waktu itu.


You, kenapa perlu beritahu i sekarang? Kenapa baru cerita ni semua sekarang? You tahu tak you dah ada girlfriends? Kenapa nak mintak maaf sekarang? I tak faham. Iya, i tak faham.


I nak you tahu, i tak boleh terima sebab you :

1 - You fikir i datang pada you waktu i susah. You SILAP. I bukan taknak text & call you first. Pernah dengar frasa 'Perigi cari timba'? I takut jadi macam tu. I sedar diri you. I sedar diri. I malu nak start everything dengan you. I malu nak Hai you. I malu nak tengok muka you. Lagi bila you ada dekat-dekat dengan I. I tak pernah nak gunakan kebaikan you untuk kepentingan I. Secondly, I nak you tahu, I segan kalau orang lain tahu kita baik. Kenapa? Sebab you baru jek break dengan Ex you. Ex you tu dekat dengan I taw. You tahu kan?

2 - You konfuse, you suka I atau kawan I? Ini salah satu sebab kenapa I menangis malam tadi. Ya Allah, tak pernah terlintas dalam fikiran I benda ni. Sumpah tak pernah langsung. Okay, to be honest, I pernah terasa you ada perasaan dekat I (when we had some conversation late night -- when you called me, 'ryeha, I miss you.' ) Tapi I ignore. I ignore sebab I taknak orang kata I perasan. I tahu I siapa. You tahu tak, kawan I yang you suka tu pernah cakap dekat I, 'Ryeha, kenapa tak terima dia jek. Dia okaylah. I suka tengok you dengan dia.' Ini gila weyh! Kan I cakap, I dah syok sendiri ah ni I ingat you suka I betul-betul? Rupanya you pun suka kawan I. Apa ni? Ini buat I tacing habis malam tadi. You nak suruh I fikir you suka I atau you suka kawan I?

3 - You datang, you pergi. I pun  tak faham waktu-waktu tertentu bila you akan datang pada I dan bila you akan pergi tinggalkan I. Ok, you punya alasan. I faham tapi macam tak boleh terima. Tapi takpe la, sebab I rasa 'best' bila you datang. Walaupun sekadar Hai.


Apa ni semua? I malu -- I ingat betul you suka I. Tapi kelakar sangat bila you cakap you confused -- You suka dia atau I. I sumpah tak percaya. Ini salah satu sebab kenapa I kena ignore perasaan-perasaan yang pelik yang mula nak datang pada I. Sebab macam ni lah. Kalau orang lain tahu, orang lain cakap apa? 'Perasan weyh kau Ryeha dia suka kau!' --- Ini dah dikira REJECTED tahu? 


Sumpah I masih keliru. Kenapa I kena ambil tahu ni semua waktu ini? Tell me?


Dear diary, send me someone to say everything's okay.







p/s : korang, ini cerita betul ke rekaan? ngehngehngeh :D







No matter how big the world is, if we are meant to be together, love will lead us to be together :)


Spread Love ;
ZRHA :')  





Terima kasih kerana membaca, kalau suka 'Like' saja :')

2 comments:

  1. kes kta mybe sma but ada y dffrent.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehhe apa yang sama nya dear? kes you kenapa pulak? ini macam love story aje, its created. I just use my name to make other easy to understand. hihi. well, thank you for reading and following. Nice to know you zati! i followed you already :)

      Delete

Haihai, pendapat aku macam nih. Pendapat korang macam mana?