Black Moustache

'Blog Paling Lejen Dalam Hal Cinta'

27 April 2012

Hey Starbucker!






Hi korang! Hari nih aku dapat satu pengetahuan baharu. Dulu kita dah dengar dah sayup-sayup tentang ni. Macam pasti tak pasti. Tapi tadi, aku terbaca dekat satu page ni dekat FB. Pernah dengar Himpunan Mutiara Kata tak? One of my friend suka share news daripada HMK. Semuanya bagus-bagus dan berpengetahun taw. So, why not aku kongsikan ini dengan korang. Lagi-lagi teenage macam aku, yang kawan-kawan suka lepak-ing dekat Starbucks. Amboiii, ada kelass sangat laa kan lepak dekat sana. Mesti korang familiar kan dengan Starbucks? Well, merata dah weyh ada Starbucks ni. Latest place yang aku tak expect which is dekat Tanah Rata, Cameron Highlands. Woot woot, betapa kayanya owner Starbucks nih kan? Beliau bukan orang Islam yang penting okay! And one more thing, semua tahu kan Starbucks bukan Malaysia brand? International brand.




So, what the matters? Apa yang kau kecoh sangat nih Ryeha oi? Tak ke sedap Starbucks Frappuccino tuh weyh? Yelaa semua benda sedap kan dekat sana. Tapi tahukan anda, semua coklat, vanila & coffee drinks dijual disana mengandungi E471, mono di-glycefi deswhich daripada animal origin which is from PORK, Raspberry Frap menggunakan cherries yang dicelop dalam ARAK & tiramisu mengandungi RUM. Tapi masih banyak percanggahan tentang fakta-fakta ni. Orang sana sini termaksuk pihak JAKIM sendiri. 




Antara komen-komen mereka di FB.*gado-gado*


Ini dari pihak JAKIM sendiri. Persoalannya disini, HALAL ke HARAM Starbucks ni? Konpius laa! >.<
Sebagai orang yang berilmu, jangan cepat melatah. Kita kena tahu kalau kita nak makan sesuatu tuh tapi was-was, better tak payah makan terus kan?  Lagi satu, kalau nak masuk kedai makan tu, pastikan ada logo dan sijil HALAL dulu, dah pasti, serbu aja kedai tuh. Hehehehe. Senang kan? Kalau susah sangat, cari aja kedai yang sudah terang lagi bersuluh makanan dan minumannya halalan toyyiba disisi agama. Senang cerita. Sebagai konklusi, tepuk dada tanya selera dan aku bangga gilos tak pernah langsung minum atau makan dekat STARBUCKS! -,-



Salam Jumaat!

 

Terima kasih kerana membaca, kalau suka 'Like' saja :')

0 orang doakan aku jumpa Rafael:

Post a Comment

Haihai, pendapat aku macam nih. Pendapat korang macam mana?